Ett par trevligta dagar :)

I fredags så var det underbart väder som ni vet så jag bestämde träff med 3 vänner och deras barn (eller det var 2 som hade barnen med sig förutom jag) vi var i lek platsen och lekte massor.

Sonja sprang glatt runt och lekta (som alltid) och S visade henne en gång hur man tar sig upp o ner för leksaker i stil med den här. Sen fattade ungen och gör det super smidigt själv nu :)



Sonja är en riktig sandlåde tjej och älskar ute lek även om hon har lite svårt att förstå att man måste dela med sig av saker och att inte allt i sandlådan ör hennes.

Lördagen så hade vi en ute dag helt underbart var det ! Gick ut dirket efter frukost och hade med oss frukt, dricka och lite annat gott ut så klarade vi oss bra till lunch så var det bara in för lunch och blöjbyten o ut igen.
På eftermiddagen så kom Jonas hem (han hade tävlat sprang 12,5 orientering) och med sig hade han Elias en super go 5 (snart 6 åring) som är som vår lilla extra pojke <3 som skulle testa att sova över hos oss. Han har testat tidigare hos andra vänner men inte lyckats.

Vi fixade lite smått hemma när han kom sen beställde vi pizza för det hade jag lovat den lilla herren. När vi nattat barnen så spelade vi wii så det stod härliga till åt godis och sen lite tv. Många goa skratt och båda våra små hjärtan de älskar verkligen E så han har lekt och busat en massa med dem när han var här med.
Under kvällen märkte vi att han blev trött och J sa åt honom att gå o borsta tänderna 10 min men han var innnnnte trött inte alls 10 min senare sov han sött i soffan. Så vi försökte väcka honom för tandborstning och sen bar Jonas in honom i en extra säng i vårt sovrum. Sonja sov i mitten i vår säng och mitt i natten vaknade jag av att jag kände ett ben längst ner i sängen trodde Sonja hamnat super fel och ska fixa till henne ser att det är E som hamnat i vår säng så stoppade om honom lite bättre så han inte skulle frysa för han sov så hårt att jag inte vågade flytta på honom då. Bara glad och hedrad över att han känner sig så trygg hos oss att han vill och vågar krypa upp hos oss i sängen.

Idag tog vi med oss honom på en orienteringstävlign så fick han och Sonja springa mini knat. Han tog kartan och sen efter en kort förklaring från mig så stack ungen som en pil han förstod precis! Sonja ville inte gå själv om hon inte såg en kontroll då var det helt ok att springa dit själv det var ju så kul att stoppa i sportodenten så det piper ( det är den man stoppar i kontrollen så att de i målet ser att man hittat alla).

Sen lämnade vi över en mycket trött kille till mor och far men stolt var han över dagen hans första kommentar när han kom i mål var att han ville göra om det en gång till. Men jag lovar dig goa rara E att det ska du få! Vi tar med oss dig så snart det passar :)

Så just nu ligger jag i vår soffa något trött efter dagen all frisk luft vi fått och tids omställning i kombo med lite sömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback