Full fart här hemma idag.

Idag har det varit förvånansvärt lite gnäll och tårar. Lite blir det var dag det går nog inte ha en 9 mån och en snart 2 år utan att båda är arga och ledsna under dagen.

Men morgonen var en skön lugn morgon även om Kajsa tyckte jag tog lite väl lång tid på mig med gröten.
Efter att vi käkat frukost, lekt och myst lite så lämnade vi av Sonja på förskolan.

Sen gick K och jag hem bytte vagn och gav oss av ner på stan så fick gjort veckohandlingen var hemma igen när klockan bara var 10.30 heja mej :) så då fick Kajsan lite i magen sen sov hon fram till 13. Under tiden hon sov hann jag packa upp, starta en maskin tvätt, göra pannbiffar på 2,5 kg färs, skala potatis, städa upp lite o käka lunch.

Efter att hon vaknat sån fick hon lite i magen gick och hämtade stor tjejen. Sen blev det bara lek och syskon tjafs resten av dagen. Men fick i alla fall fixat tvätten men det var en mer harmonisk dag här hemma än på länge.

Var nog bara middagen som var tuff, då gnällde kajsa tills hon fick en brödbit utan kant att tugga på, sonja blev då sotis och ville med ha vilket hon fick men hon vägrade i alla fall äta förens Kajsa låg i sängen och jag gått från bordet då åt hon upp allt. Kajsa har börjat mat vägra igen SUCK så nu äter hon bara gröt och välling igen blir galen inte ens frukt får jag i henne just nu allt från en sked är hemskt gröten får man nästan tvinga in första skeden så hon känner att det är gröt.

Har råd frågat google i kväll och hittat en sak jag ska testa i alla fall, nämligen att låta henne äta själv lätt plock mat som potatis, ärtor, bröd, morötter osv om det fungerar kommer jag sen öka på med kokt kyckling, fisk osv som får koka så det nästan faller sönder men det visar sig när vi testat att hon får plocka med maten själv någon dag. Hon är ju trots allt snart 10 mån så är nog läge i alla fall att låta henne testa äta själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback