Håll en tumme nu!

Helgen i korthet:
Igår var vi med några vänner till en sporthall som de hyrt, det var trevligt. Andra gången vi gjorde så, förra gången hade jag armen i gips och kunde därför inte göra så mycket men denna gången hade jag tänkt vara i gymmet som visade sig vara från stenåldern så det kändes inte alls nått lockande tyvärr, sen kom jag på försent att jag ju kunde joggat runt hallen några varv i stället. Men eftersom grabbarna spelade badminton så kände jag med att jag ville ha ett vakande öga på mina små gull ungar med.
Sen åkte vi hem till dem och grillade, vi var lite för stora tidsoptemister så ungarna fick börja äta innan oss vuxna så det inte skulle bli total kaos. Mellon hade vi ju kunnat skippa totalt tyvärr. Nästa år kommer jag bara se på finalen tror jag!

Idag så fick jag lite sovmorgon innan hela familjen kom och kröp upp i sängen hos mig och så låg vi och myste. Jonas läste kalle för Sonja och Kajsa och jag låg och gosade mycket behagligt att vakna till liv på det sättet måste jag säga :)

Sen fixade vi lite här hemma och jag kunde gå igenom vad vi hade vi vår frys inne + frysboxen ute så vi kunde planera upp vad vi ska äta de närmaste dagarna/vekorna lite mer ekonomiskt.

Sen åkte datorn på en snabbis, fick då se ett roligt mail (mer sånna!) jag har ansökt till ett nytt bak program på tv 7 och idag kom det ett mail om att jag gått vidare till steg 2 i utagningarna!!! vet inte av hur många men nu ska jag svara på en massa frågor i en djup intervju som de skickade och sen får vi hoppas på det bästa. Inspelningarna är runt när liten i magen kan komma så tror det kan göra dem lite fundersamma kanske, hoppas inte. Så ni kanske får se en höggravid klumpedume i tv rutan sen (som det inte räcker med de extra kg de säger att tv lägger på, hur sant det nu är.....). Ni vet i alla fall va jag skriver på i kväll!

Sen fick jag ett ryck här och har rensat en massa av sakerna vi haft här nere i vardagsrummet så nu har MASSOR av leksaker + ett leksaks kök åkt upp i lekrummet. Nu måste jag bara ta tag i att ordanisera det hoppas jag hinner börja i morgon för det är en del som ska hitta nya plater att bo sen ska det ju se inbjudande, roligt ut och vara lätt att se sakerna (hyfsat i alla fall). I morgon har kajsa babysim sen måste jag in och köpa nytt regnställ åt Sonja i nyköping + lite annat smått så är nog inte hemma före 12-13 i alla fall, sen ska Sonja hämtas 14, pust! Men får väl röja och ställa allt bra när barnen leker där uppe och hoppas de är på gott humör. Annars får de leka i smått kaos så tar jag röjandet på tisdag då är det bara kajsa som ska till läkaren på eftermiddagen så då har jag ju nästan hela stunden Sonja är på föris på mig (minst 2 tim då K sover, ).

Så ska nog få ihop det hela, J ska försöka hämta en hylla hos 2 vänner med i morgon som ska upp där uppe så försöker nog mest se till att det inte ser allt för illa ut innan den kommer...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback