hur göra?

Jonas hade lite på jobbet i morgon så han tog en komp dag så vi kan åka tidigare till Laholm.
Hade mamma varit ledig hade det ju varit perfekt men nu var det sån otur att hon jobbar. Men funderar i alla fall på om vi ska åka i kväll i alla fall eller efter att vi käkat (jobas kommer hem runt 16 tiden om allt går som det ska).

Det är på 2 sätt, lättaste är ju på sätt och vis att åka när de sover och så får vi en hel dag till hemma även om både mamma o pappa jobbar. Kanske jonas o jag kan hitta på nått med tjejerna då skulle ju vara lite kul att tex åka till danmark eller liknande om vädret är bra då kan vi hälsa på mamma på jobbet med kanske........

Ja det är öppet får se vad jonas tycker men jag lutar nog mest åt att åka i kväll om vi kan ordna till det med kattvakten men det ska nog vara lätt fixat tror jag =)

Så blir en tur vid 18-19 i kväll gissar jag eller så blir det 9-10 i morgon då jag kommer att packa allt nu idag har bara mina och Jonas kläder kvar (de får han ta själv), sen den välling och gröt och likande som ska med.
O inte minst syrrans pressent berättar mer om den på söndag eller måndag.

Ryggen bråkar idag med så jag är jätte lycklig men nu är det bara ena sidan som är helt låst igår var det hela nedre ryggen. Så jonas massage hjälpte lite i alla fall nu är det bara att hämta Sonja kvar då ska ju barnen kläs på = aj aj aj sen ska de i vagnen o ur den det är i alla fall åt rätt håll vad gäller att köra vagnen för förskolan ligger på en kulle så det är ju bättre att bara ha ett barn i vagnen när man går upp inte så tungt o ansträngande när ryggen strejkar.


Men nu tänker jag gå och ta upp Kajsa som sover sött så hon med får lunch i sig (hon har sovit strax över 2 tim) sen ska vi förberedda maten (skala potatisen) så slipper jag göra det med 2 ledsna barn Kajsa brukar kunna roa sig vid mina fötter när jag är i köket eller fixar tvätt bäst när hon är ensam. Sen efter att syrran är hämtad så lär det bli fullt ös, men ska försöka få packat det sista mellan all lek (och gnäll).

Så nu önskar jag er en trevlig helg för det tänker jag helt klart ha i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback