Kläder

Båda våra små hjärtan växer så jag vet inte vad just nu, spec den minsta av dem två.

Så jag har börjat ta fram alla vår kläder och håller på att tvätta allt både vår och vinter kläder för att det ska vara frächt.

Stod och fixade med Kajsas gaderob då hon är med stormsteg på väg från stol 74 till 80 hon är litte mitt i mellan just nu (hatar när de är det) vissa kläder i 74 är för små vissa är perfekta och 80 är vissa förstora och vissa perfekta. Men tror att det är mer i 80 som är lagom nu än 74 faktiskt men hon är ju 10 månader om några dagar så inte så konstigt om man tänker efter.

Sonja har 86/92 och precis som lilla syster står hon med en fot i var storlek men hon har ju haft 86 i ett år nu.
Men för Sonjas del är alla tröjor i 92 lagom men byxorna är det olika med vilken storlek som är bäst.

Så jag funderade länge på hur jag ska göra med deras kläder och det fick bli en gemensam gaderob för dem med alla sommar kläderna i alla fall. I alla fall de kläder som är i stol 86 ( de kläder som är 80 får K ha själv och de i 92 får Sonja ha själv) Lite lustigt att de faktiskt kan ha samma storlek nu i viss mån men har ju fått frågan flera gånger sista tiden om de är tvillingar fattar inte att folk inte ser skillnad. När ungarna är 5-6-7 år så kan jag förstå om de till och med frågar om de är trillingar men inte nu!

Sonjas gaderob blev ganska tom när jag bara lät 92 kläderna vara kvar MÅSTE verkligen shoppa åt henne! För jag la ut alla 86 kläder i byrån i vår hall där uppe så att jag lättare kommer åt dem åt båda barnen i fall de skulle vara så att de kommer ha samma storl ett tag över sommaren eller så.

Här nere ska ju plocka fram baby kläderna i 50 igen och då får ju Kajsa ha sina kläder i sin byrå så då ligger de ju redo och klart :) + att det blir smidigt nu bara fördelar med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback