MAX

Säg en max bok o jag tror snart jag kan rabbla dem utantill nu, Sonja är inne i en läsa period och Max är det bästa som vi kan läsa för henne. Hon myser och sitter lungt och lyssnar det är så kul att se att hon verkligen suger in alla nya orden.

Hon är som en svamp just nu när det kommer till ord och massor av ord som hon inte kan säga märker vi tydligt här hemma att hon förstår nu och vi kan så smått börja föra små lätte "samtal" fråga- svara och hon är duktig på att säga ha den, vill ha mm och visa vad hon vill ha med att peka. Men det mesta gångerna blir det ha den eller ha nanen (bananen) även om det inte alltid är banan fröken vill ha, idag var hon så smart då vi inte ville ge henne ett äpple eller majskrok (hon hade fått många majskrokar och vi skulle äta strax) att i ett obevakat ögonblick då torktummlaren började bråka så vi båda var i tvättstugan tog sin pall
BEKVÄM Köksstege/pall IKEA Massivt trä; ett slitstarkt naturmaterial. Handtag/hål i översta trappsteget gör den lätt att flytta.satte den vid frukt fatet och klätrade upp så i nästa stund hittade jag henne mumsa på ett äpple jätte glad. Blev något förvånad av att ungen fixade att äta på ett helt äpple även om vi hade skal rester lite överallt innan jag fick lov att ta äpplet och skala hon åt till hon var nöjd sen kastade hon det o då var det kanske 1/3 kvar så det gjorte hon bra.


Tidigare under dagen idag hade vi gäster o jag bakade syltbullar från boken bara bullar något jag inte bakat och jag måste säga att de blev väldigt goda även om de inte alls såg ut som de på bilden så nu ska jag exprimentera med dem så de gör det tror jag vet felet.




Föresten så är det någon i magen som bökar på bra nu, alltid lika mysigt :) I alla fall just nu innan man blir allt för stor och det blir mer organ som den lilla sparkar på. Just nu är jag i de bästa veckorna även om jag är trött så är det mest mysigt och man har nästan glömt hur tuffa de första 19 veckorna har varit.....men bara nästan!

Trevlig fredag kväll nu alla, får se sen på melodifestivalen om man känner igen någon det är ju från stan i kväll! vet i alla fall två  som ska dit, hade vi inte haft ungarna hade det varit lite kul men det kommer ju varje år och vill hellre se finalen i så fall är ju alltid helgen närmast vår födelsedag så kan ta det i present nästa år :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback