Mehh va fan???!!

Idag så hade vi full rulle på morgonen, ungarna vakande strax efter 7 så då gick vi upp och såg till att alla magar blev mätta och glada. När alla var färdig påklädda efter en mindre brottnings match med Sonja som var argare än argast innan hon insåg vart vi var påväg. Sen gick det jätte bra att åka dit och en glad tjej som skutta in på föris.

Kajsa och jag gick hem och bytte vagn till enkel vagnen och åkte in till Nyköping och babysimmet som som vanligt gick som en dans. Kajsa älskar att bada i simhallen men hemma är det katastrof en bra stund innan fröken inser att man kan ju faktiskt kan plaska hemma med.

Sen behövde Sonja ett nytt regnställ så det blev en tur ner på stan inne på kaphal så hittade jag ett regn ställ som kändes ok men stod en bra stund och funderade på om jag skulle ta storlek 86/92 eller 98/114 hade tänkt ta 98 efter som hon just nu befinner sig mellan 86 och 92 i stolek och regn ställ ju gärna kan vara lite stort men inte för stort.....Men efter att ha rådfrågat mamma så köpte jag 98/114 med ett löfte om att jag kunde få byta.
(hemma testade vi stället och det satt bra när hon hade overallen under utan den var det lite stort men det gick.
Det kommer vara stort nu men det kommer ju sitta betydligt bättre till hösten. Hade jag köpt den andra storleknen hade den varit för liten över overallen och antagligen för liten till hösten, så får va stort nu men så räcker det lite längre det är ju inte överdrivet stort).

Sen gick kajsan och och jag till donken där satt de en mamma med ett barn på runt 3 år framför oss flickan lekte bra och mamman talade i sin mobil hela tiden. Efter en stund hoppade flickan upp brevid sin mamma som försöker mata barnet som inte vill äta. Mamman höjer då handen som att hon tänker ge flickan en örfil, när barnet fortfarande vägrar äta så får hon en örfil!!!
Höll på att sätta maten i halsen och går fram till det gråtande barnet lägger en hand på henne och talar om för mamman att jag såg vad som skett och att om det händer igen kommer jag ringa polisen då det inte är tillåtet med barnaga i Sverige! Kvinnan var inte svensk och taldade bara engelska verkade det som och tyckte syrligt att jag inte skulle lägga mig i. MEN skulle ALDIG kunna blunda om ett barn far illa på det viset det gör mig spy färdig och ger mig en kännsla av maktlöshet att inte kunnat göra mer för tösen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback