Men fan!! Nu är det väl nog snart??

Sitter med ett sovande barn brevid mig (klarar inte av att bära upp henne pga av armen, väntar på J) och ett som sover i sin säng och trots att de båda sovit sen 18.30 (k sen 17.45) så känner jag mig inte alls glad i kväll inte alls.......

Just nu känner jag mig tvärt om väldigt ur from, jag hann inte mer än att landa i att jag tyckte det gick så bra just nu. Ekonomin ser ljusare ut nu än den gjort på ett bra tag, Jonas och jag har det bra och allt i vardagen rullar på hyfsat bra enda saken som gjort himmelen något mörkare nämde jag i förre inlägget och det känns trots det som att livet har vart riktigt bra de sista veckorna. Även om jag har varit både trött och stressad vissa stunder men det är ju alla till och från inte sant?

Var hos läkaren på ortopeden idag och det gick ju inte alls som jag hade trott inte på långa vägar!!
Jag hade väntat mig att få höra att det läker bra och att jag bara ska ha tålamod så kommer det att läka med tiden. Men så blev det alltså inte utan han kände, klämde och böjde och säger att här knastrar det och hoppar känner jag. Blev lite närvös och tänkte att det ska ju inte hoppa väl?? 

Efter en lång undersökning så ser han lite små allvarlig ut och säger att ledbandet som håller benet på plats (han måste väl ha menat ledkulan?) inte gör sitt jobb utan bentet hoppar ut led lite granna och det kommer inte att bli bätre av sig själv utan det krävs en operation eller att låta armen vara som den är nu och då kommer den alltid vara så. 

Sen kollade han på röntgen bilderna från när jag träffade honom för 4 v sen och säger att här ser man ju att det glappar, men va fan då om du ser det så tydligt nu varför såg du inte det då????

Han skulle höra lite med sina kollegor då det är en mycket ovnlig operation som det endast görs ett få tal av per år och sen återkomma med mer besked och sen sa han något om att jag skulle fundera över om hur jag ville göra. Men för mig är det ingen fråga om armen inte bli bättre utan op så måste det bli så eftersom det påverkar livet så mycket idag hade och har stått ut för jag trodde den behövde lååång tid att läka bara. 

Så det varkar ju som utan op lika illa som nu med op blir det en lång återhämtning men bra och då är det värt det. Skulle det bli op så hoppas jag de hittar ett sätt göra det säkert nu under tiden jag är gravid för att armen ska vara hyfsad i alla fall så jag kan använda den skapligt när den lille kommer. Men vi får se vad farbror dr säger när han ringer om några veckor ( vad är några veckor för er? 2, 4 8 eller va 17 varför kan han inte vara mer precis??) 

Men det suger riktigt att det blev den här utgången av det som jag bara trodde det skulle vara en rutin koll och sen tack o hej. Nåja det blir bra på ett eller annat sett och jag vet ju inte helt 100 att det blir op än även om mycket verkar peka på det så ska vi inte ta ut nått i förskott och oavsett är det ju bara att gilla läget o lösa det på bästa sätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback