Smärta

Aj ont aj aj aj det känns som en ganska bra sammanfattning av min dag.

Vaknade vid 3 tiden av att kajsa pep till lite men somnade om igen, eller kajsa alltså inte mamma jag låg där o vände och vred på mig. Märkligt att sömnen blir så störd när man är gravid vist att man ska förbereda sig för vakna nätter men hur smidigt är det med en mamma som lider av sömnbrist redan vid förlossningen?

Vid 6 tyckte kajsa det var lagom att gå upp så då fick hon komma ner i vår säng efter ett blöjbyte och lite käk.
En timme senare vaknade Sonja och som vanligt den senaste veckan blir hon helt förstörd när hon ser att det är jag som kommer. Idag hade jag desutom planen att vi skulle duscha så det var en kamp att få av sonja alla kläder och blöjan vi drog åt varsitt håll om man säger så. Men så fort duschen var på så kom hon när hon insåg var det var efter dushen hade vi vist tvättat av oss all ilska för sen hade jag en glad tjeja till och med Kajsa tyckte om att duscha idag har typ aldrig hänt hemma innan badhuset brukar gå bra.

När jag skulle sätta barnen i barnvagnen skulle jag lyfta i Sonja och det blev ett lite snett lyft, och det var som att det small till i ryggen och jag höll på att tappa henne och sätta mig rakt ner på marken så ont gjorde det. Men på någon vänster och en massa jävlar anamma så lyckas jag lasta i barnen in bilen och köra ner på stan till öppna förskolan.

Där nere har det gått bra även om jag haltat mest och tyckt bra synd om mig själv så har jag försökt hålla igång bäst jag kunnat med ryggen även om jag bara ville sitta i soffan och inte andas ens. Sonja har somalltid lekt toppen och var verkligen med i allt på sång stunden alla rörelserna satt något hon inte brukar vilja göra mer än hemma. Kajsa hon har myst i en sån där baby grop med björnes snigel hon satt med den nästan hela dagen behövdes inte så mycket mer där inte.

Vi tog oss sen på nått vis hem igen och fick mat i oss, men gjorde det lätt potatisbullar och fläsk sen nattade jag Kajsan som bara ska få en flaska välling innan Jonas lägger sig (jag går inte i trappan en gång till idag......)
för jag har verligen ont nu :(
Tur jag bara ska lämna Sonja på föris i morgon det blir det mest ansträngande, vist skulle hon kunna vara hemma men då kommer jag inte hinna alla andra måsten. Ska fixa golven så de ser ok ut, det är bara att inse att med barn måste man damsuga om inte varje så i alla fall varannan dag och de dagar man inte damsuger måste man i alla fall sopas. Efter det ska sista tvätten in i maskinen och Sonjas tvätt ska in i gaderoben + att jag ska packa allt för helgen då vi åker söder ut eftersom jag o syrran fyller år så åker vi hem.

Har insett att jag kanske blir ensam på min födelsedag :( eller har ju tjejerna men eftersom vi fyller på måndagen så vet vi ju inte var Jonas kommer vara och alla vänner kommer att va bjudna på tårta till helgen så det blir en konstig dag tror jag.......hoppas J kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback