Sol ute sol i sinne

Igår när jag la mig låg jag och funderade en stund över våra morgon rutiner här hemma.
Bestämde mig för att tänka om lite och pröva ett nytt sätt som jag tror kan ge en mer harmonisk morgon även om skrik o gnäll inte alltid går att undgå.

Jag prövade att helt enkelt ge K en smörgås med smör jag delade på mitten och gav henne halva smörgåsen utan kant såklart. Sonja fick en hel direkt som valigt och jag hade 2 nöjda barn som åt bra under tiden jag dukade fram yoghurt mm så båda 2 åt smörgås och sen lite yoghurt idag och mumms mumms var det enligt K som inte fått smaka några mjölkprodukter innan (utom de som är i barnmaten). Så nu vet vi lite hur vi klarar en morgon vid frukostbordet utan större gnäll. Sen lekte vi en bra stund minis tyckte nämligen att det var perfekt att gå upp 5.30 idag or nott så vi åt väl vid 7 tiden när Sonja med vaknat till liv.

Igår var vi på stan med A och hennes 2 älsklingar. Hennes minsta är lite yngre än Sonja men hon har insett det här med att gå och lyckades få Sonja att gå en sväng på stan och sen springa och leka i fontänen (inget vatten där än).
Så söta var de när de kom hand i hand!!

Idag när vi skulle gå till föris vem vägrade åka vagn? Jo min älskade envisa dotter så det var bara att gå den sträcka som normalt tar mig 5 min att gå tog 35 (!) för hon skulle stanna och unddersöka alla små stenar framförallt men löv, gräs och skräp var med mycket lockande i hennes ögon. Det var som att en helt ny värld öppnades för henne hon gick bra tills vi nästan såg förskolan då blev hon nog lite trött och skulle bli buren inte åka vagn och inte gå så då var mamma mer envis och lät henne gå orkar inte bära lika bra hon lär sig att hon har en plats i vagnen och snart ståbrädan (+ extra vagnen) om hon blir trött. Men hon kämpade hela vägen blir spännande och se hur det går nu när jag ska hämta henne strax sen har jag fixat mellis som jag tänkte vi skulle käka ute i fin vädret med en vän och hennes dotter så ska bara rensa golvet fort från kokta morötter som K fått till lunch (kokade morotsstavar o jösses va fröken åt)

Men nu ut och njuta i värmen för vår del! Med mina underbara ungar som gjort mamma så stolt idag båda två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback