Baking soda test

Läste om en grej på nätet som jag var tvungen att testa som hanlade om att testa barnets kön i magen.

Det är ett test som man kan göra efter vecka 11, för störst chans till rätt resultat.

The baking soda-test:
Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i den och rör om som hastigast. Resultat?
OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.
OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

Tydligen så ska den extra syran i kisset som man har när man väntar en pojke utgöra en reaktion, en reaktion som då såklart uteblir när man väntar en tjej så kisset inte är lite syrligt.

Sen skulle man tydligen ha lika mycket bikarbonat som kiss och det måste vist vara en plas mugg. Jag missade det här med mängden urin och hade ett glas första gången men det blev samma resultat båda gångerna.

Eller jag är lite osäker på gång nr 2 för kajsa skrev så att det inte gick att höra nått ljud men det blev bara grummligt båda gångerna så det var inte någon reaktion att tala om dirket.

Vilket ju pekar på en tjej,  ska pröva en sista gång o göra allt rätt men mina pengar sätter jag på en pojke fortfarande även om jag skulle bli glatt överaskad om det vore en tjej med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback