Laholm

Vi åkte ner till mor och far som ni vet förra torsdagen. Vi körde efter att ha käkat lite eller vi JAG körde kanske låter dumt att påpeka det så men det var första gången jag körde hela vägen med enbart ett stopp för att tanka, så är lite stolt allt :)

förra helgen var vi hos min faster som fyllt 60 även om det var någon månad sen så valde hon att fira nu, mycket trevligt Sonja lekte med alla barnen och Kajsan hon kom på hur kul det var att krypa runt bland alla fötter och framför allt att försöka fly ut genom altandörren de har ett uterum och hade hon kommit ut genom den dörren blir det ett litet fall även om det inte är super högt så är det högt nog för en ordentlig smäll om det vill sig illa.

Resten av veckan har jag varit själv på dagarna och så har mamma och pappa kommit hem mellan 17.30-19 men det är ju som vanligt när jonas jobbar med. Så allt har rullat på kan man väl säga men Sonja blev dålig igår (tis) så vi fick en tid på vårdcentralen på kvällen där hon väl inte fick någon siagnos direkt av läkaren men alla sjuksköteskor sa att det låter ju som en typisk krupp hosta. Så hon fick andas in ventolin (?) och dricka några tabletter som de löste upp i vatten (fast de kräktes hon upp sorry om någon är kännslig) men det blev bättre i alla fall med både hostan och andningen. Hon sov i runt 5 timmar så i natt var vi vakna mellan 12 och 3 för att gosa magen.

Idag har hon inte haft så mycket hosta men febern kom smygande på eftermidagen och nu på kvällen trots alvedon. Men hon har varit vaken även om hon legat på soffan eller varit hos mig så har hon orkat leka lite mellan varven och ätit och drukigt ok idag jämfört med igår.

I morgon blir det frissan för mig sen får vi se och fredagen blir det lungt om vi inte tar danmark vi får se hur det blir med det beror på sonja och hur hon mår. Lördag blir det ju i alla fall göteborgs varvet sen åker vi hem på söndag, för att möta mor och far igen till helgen då Sonja fyller 2 år
min stora stora tjej!! Du har vuxit och utvecklats så otroligt mycket på dessa 2 år man tror knappt det är snat, mamma o pappa älskar dig massor!

Skriver mera på söndag eller måndag beror på när vi kommer hem + orken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback