Ny dator?


Min underbara vän A har fixar datorn så pass att han med hjälp av en ny hårddisk kunde rädda den. Men det känns ändå märkigt att använda datorn som inte känns som min alls!! Den ser precis ut som min men allt man är van ska finnas gör det inte......mycket konsitg kännsla det här.

Har i alla fall kommit på hur jag kan rädda en stor den av alla bilder, alla bilder som låg på datorn fram till efter Kajsas dop har jag beställt kopior på via extrafilm.se och kom på att alla bilder ju ligger kvar där i mappar så alla bilder från 07 fram till september 11 finns där! Sen finns ju en hel del av bilderna som varit fina här på bloggen så nu är jag tveksam om vi ska lämna in hårddisken för att rädda alla bilder eller inte de ville ha mellan 800-1800 kr så nu har jag måååååånga timmars jobb för att spara ner alla bilder för jag måste spara dem en och en tar jag flera blir de små men tar jag en och en blir de större även om de är mindre än vad de var när de låg på datorn vad de nu beror på? Hoppas det inte ska påverka nått sen bara!

Jonas sprang ju på tal om nått annat göteborgsvarvet i lördags och det gick rikigt bra, han hade gissat att han skulle springa på mellan 2-2,5 timme men sprang på 1 timme och 57 minuter.
Jag var/är så stolt över honom grymt inmpad med tanke på att han inte hade haft tid att träna då han blev sjuk precis innan. Sen hade pappa bokat in oss på en riktigt bra resturang med god mat även om menyn var i minsta laget så var det god mat det var bara 2 saker jag inte gillade helt och det var liiite för hög musik vi kunde knappt prata med varandra + att vi hört på musik hela dagen, sen fick scenen bli omvandlat till skötbord då det inte fanns nått annat lämpligt.

Kom hem i söndags och hela måndagen gick åt till att röja upp bland allt vi hade med oss hem både väskor och ullared shopping. tisdagen försvann den med då det var barnmorske besök man hade för ovanlighetes skull bara Kajsa med mig mycket skönt även om hon var ett grin monster just när hon skulle vara en liten ängel det blev hon så fort vi kom ut i stället. Sen var det hem och baka 2 tårtor till helgen . Onsdagen var vi nere på öppna förskolan eftersom vi inte varit där på länge, torsdagen (idag) så har vi röjt i trädgården (och fått arga samtal för att jag gjorde det hihi) men nu är gräset klippt, allt ogräs borta (hur 17 kan det komma så mycket på bara de 2 v jag var borta??) har planterat en massa (solroser, jordgubbar 3 sorter, dill, lavendel, viol, sommarblommor, massa smultron, en vinbärsbuske och en krusbärs buske, prydnads pumpa, malört, sen va det nått mer jag glömt just nu). Mitt i detta så ringer kusin vittamin S och hennes sambo J de är då vid kolmården och tänkte svänga förbi oss vilket var jätte roligt även om Sonja först valde att springa och gömma sig men sen blev det lite roligt hon var lagom uppvärmd när de skulle åka men så blir det ju jämt.

Så idag har vi fått fixat framsidan (baksidan tar jag en annan dag ser mer ok ut där) och så har jag röjt upp hallen + fått upp en massa på vinden.

I morgon blir det handlig, åka in till elgiganten och köpa en kolsyrepatron, städa men har plockat så det är damma och den vanliga städningen kvar nu bara. Sen ska jag baka en tårta till + kakor. Så kommer mor och far :)

Lördagen blir det att slå in paket och baka lite är det fint så tänker jag allt dra med mig präonen in till nyköping för att käka glass i hamnen med.

Söndagen blir det att göra fint och pynta här hemma och skämma bort vår då nyblivna 2 åring massor!!!

Det blir lite körigt när man inte har varit hemma och kan förbereda allt som jag brukar göra, även om det inte är mycket så som ska bakas så tar det ju endå sin lilla tid men det känns tråkigt att inte ha tid att göra de saker jag skulle vilja som någon kul cupcake tex utan får förska rätt enkla saker men blir kanske någon enklare cupcake vi får se vad tiden räcker till.

Så ni vet om jag försvinner lite igen så har ni orsaken men lover att uppdatera så snart jag kan om inte förr så i alla fall med en raport från kalaset!
Jag hoppas verkligen att de som inte kommer ner/upp till Kajsas kalas tänker på henne med på söndag, det gör mig lite ledsen när jag tänker på det eftersom jag tror det kommer komma mycket färre när hon fyller år.

Nästa gång så ska vi vara lite tydligare med hur vi har kalasen så ingen kommer i kläm.
Kanske bara bjuda till 1 kalas och det är för alla 3 (så blir det ju nästa gång de fyller) men att vi har kalas här hemma bara vi i familjen + de som vill men inget vi bjuder stort till. Nästa år funderar vi även om om inte Sonja ska få ha sitt första barn kalas men det har vi ju ett år på oss att fundera över! Men jag tycker verkigen synd om lill flisan som nog blir lite lidande i år :( så blir det när folk åker tyvärr är det ju en bit men vi får hoppas de tänker på henne på söndag så hon med blir firad på ett hörn då kanske......men inget jag hört att någon tänkt på i alla fall.

Ha en trevlig helg nu alla !

Kommentarer
Postat av: Jonte

1 timme och 56 min ska det stå!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback