Dator tid vad är det?

Jag har inte dirket någon större tid numera att sitta här och det är ju i och för sig bara bra. Jag är med de jag älskar mest på denna jorden. Min underbara familj!
 
Det är ju lite häktiskt just nu, med 3 barn under 3 och sen slänger vi skola ovanpå det. Men det går bra och allt är i balans än så länge. Även om jag oroar mig lite för hur det kommer att bli nu när jag ska ha armen i gips en hel månad igen (sen vet vi ju inte om det blir skena igen efter det eller inte och hur armen mår vad jag kan göra/får göra osv). Så jag håller tummarna att jag inte kommer ha allt för ont, och att jag kommer kunna sitta och läsa och skriva på datorn i alla fall hyfsat trots gips. Sen känner jag mig lite orolig för Sonja eftersom hon reagerade på armen förra gången och nästan var rädd för gipset så känns det lite oroligt att det ska bli så igen, men vi får hoppas hon är lite mer redo för det denna gången.
 
Det känns helt overkligt att det ska bli operation på måndag, jag vill bara att de här 4 veckorna ska vara över jag önskar sååååå att jag bara kunde trycka på framspolningsknappen så att vi stod vid rehabiliteringen nu det känns 1000 gånger mer ok med sjukgympa 100 gånger på en dag än att få armen i gips en månad (operationen känns väl inte allt för kul heller men allt känns mer ok än att få armen i gips igen!!) Jag HATAR kännslan av att inte kunna göra det jag vill, när jag vill, hur jag vill, jag blir ledsen och bedrövad av att inte kunna ge barnen den kärlek, det bus och omvårdnad de är vana med (även om andra hjälper oss är det inte samma sak som att jag gör det) Men med lite hjälp kan jag ju ändå göra mycket som tex mata lisa, får bara hålla på ett annat sätt/ha henne på amningskudden.
 
Sen har vi det faktum att 4 dagar efter operationen så ska jag vara i skolan i Gävle kul med armen men har goa kursare så det ska nog gå bra även om jag kommer behöva be dem om hjälp med en hel del så är de förberädda på det. Helgen där efter ska vi till sundsvall på bröllop helgen där på är det dop för Lisa (tur svärmor är här den veckan så jag vet att det finns någon här som kan stötta upp med bakning o allt)  Så av de 4 veckor armen ska va fixerad så har jag/vi fullt upp i 3 av dem pust sämre tid kunde vi leta efter eller? Men sen är det ju klart i alla fall tack o lov! Glad att vi slipper gipset i Wien bara!
 
 
Jnas fyllde ju 30 i förgår så då fick han en resa dit (mamma & pappa var med på den presenten jonas svärmor o svärfar då) , 2 iron maiden biljetter och en kamera av mig, så han har lite o leva upp till när jag fyller jämt sen ;-)
Av sin familj fick han en cykel, av vänner fick han whisky (flera olika sorter), godis, en anmälan till Stockholms marathon nästa år
 
så han var riktigt glad och överaskad för det + att A hade med sig karaoke till festen så han var en lycklig Gubbe den kvällen min kära kära make
 
Denna annons hittade han i tidnigen på sin dag :)
 
GRATTIS JONAS   
        Stort stort grattis önskar vi vår gubbe på hans 30 års dag!
Älskar dig massor!!! Emma Sonja, Kajsa och Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback