Det ligger en hel del i utrycket......

Att man måste vara frisk för att orka vara sjuk! Framför allt orka kämpa för sin rätt, jag var hos läkaren på ortopeden veckan innan Lisa föddes (blir 90 dagar sen på fredag) och då sa han att han satt upp mig på väntelistan och gav mig ett papper som skulle bekräfta det där hela pruceduren står + att vänte tiden var 3-4 månader.
 
Eftersom 3 månader gått nu bestämde jag mig för att kolla ungefär hur länge till jag skulle behöva vänta på tid. Då visar det sig att de inte satt upp mig i kön alls! Så jag fick ju lite halv panik och svårt att andas, förklarade läget att smärtan i armen gör att jag inte kan ta hand om barnen fullt ont (jag kan ju inte bära/lyfta med vänstern så värst bra gör det men det gör bra ont) jag kan inte ha Lisas huvud på den armen om jag inte har bra (riktigt bra) stöd under för det gör tok ont och jag har inte styrkan. Deras lösning har ju hittils varit smärtstillande men det är ju bara en kortsiktig lösning + att jag inte vill äta det om jag inte måste och verkligen inte var dag under så läng tid.
 
Så sköterskan skulle kolla läget och undersöka vad som skett och sen återkomma vilket hon gjorde 30 min senare.
Med beskedet att det blir operation den 8 oktober så det innebär att jag kommer vara nyopererad vid ett av tillfällena då op är på måndagen och träffen på fredagen men det lär nog gå relativt ok då bara jag har smärtstillande och snälla kursare. Sen kommer jag missa sista dagen på en annan kurs så håller tummarna att jag kan få ta igen den med en annan grupp även om det innebär armen i gips ute i skogen......
 
kommer bli bröllop och barndop med armen i paket med får vara glad att det är borta när vi flyger till Wien i alla fall även om det blev lite omkasning av planerna nu.
 
nu ska jag ringa en dramapedagog jag fått hjälp att hitta och sen väntar bvc
vilken dag/dagar vi haft nu!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback