Nej men oj!!

Jonas slutar ju tidigare tors (slutar 16 i stället för 18 men då har han ju en timme hem med) och så har han ju jobbat även den vecka som gick.
 
Lisa blev ju ganska fort bättre av den nya ersätningen som hon fick, men i torsdags så började hon falla in i sitt gammla mönster igen med skrik efter maten, långa skrik perioder där hon verkar ha ont i magen, trött och allmänt kinkig. Så jag började verkligen fundera på vad som skett och om vi var inne på helt fel spår i alla fall men förstod inte varför hon hade blivit bättre för att sen bli sämmre igen.
 
Men det förstod jag igår!! Vi har en burk där vi brukar ha ersättningen och jag har låtit den gammla ligga kvar innan jag känt mig helt 100 på att det verkligen handlar om mjölkprotein allergi. Den burk med ersättning hon ska äta nu har jag i stället i den burk det kommer i på diskbänken. Men det hade jag bara tagit förgivet att Jonas skulle förstå eftersom den nya burken stod på bänken under där den vanliga ersättningen sitter. Men det hade han vist inte för helt plötsligt ser jag honom stå och ta av den när han ska ge Lisa mat. Inte märkligt att vi sett en tillbaka gång dessa dagar alls då! Men å andra sidan pga av att hon reagerade lika igen så fort hon började med den gammla ersättningen igen så kan vi ju konstatera att vi är nått på spåret helt klart.
 
 
Men nu ska jag dyka in böckerna om lek/drama igen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback