Tid ?!

Nu måste ni börjat undra om jag gått under jorden/ slutat blogga var ju ett tag sen nu.
 
Men med 3 små barn så finns det ingen tid att sitta här knappt!
Dagarna går i ett (natten med för den delen) ett normat dygn ser ut ungefär så här:
 
runt 1-2 hämtar en ledsen Sonja som kommit ut från sitt rum
ner till vår säng = man vaknar till / svårt att somna om
 
5-6 stiger upp med Lisa som oftast har så ont i magen att det inte är någon ide att ligga kvar 
 
7 väcker Sonja och Kajsa de sover annars sött till klockan är 8-9 om man inte väcker dem
 
serverar frukost, byter blöjer, tvättar dem, borstar tänder, klär på dem, städar försöker med lite tur äta själv ovs tills klockan blir 8.30 då går vi till förskolan.
 
Hem igen och sen är det ju ett hem som ska tas omhand vilket brukar leda till att jag knappt hinner hälften av det jag ska innan jag hämtar vid 14. Nu har jag ju börjat plugga med så nu får de vara till 16 (eller jag får ha dem heltid men valt 9-16 4 dagar i veckan vid behov) så nu hinner jag lite mera men det är med ett riktigt dåligt samvete så vi får se hur det går för igår var första dagen de gick så länge och de var helt slut båda 2 så det känndes hemskt för de små stackarna å andra sidan de kommer inte behöva gå 9-16 varje dag och varje vecka de kommer få så mycket ledig jag bara kan ge dem, så länge det går ihop sig och jag orka med allt.
 
kommer de hem 14 blir det lek fram till maten vid 16.30 -17
kommer de hem 16 så har jag lagat maten innan de kommer hem så vi bara kan sätta oss och äta tänkte jag i alla fall försöka med
 
vid 18 sover K
vid 19 sover S (för det mesta i värsta fall 20 men sällan)
vid 21 sover L om hon inte vaknar för mat vid 22-23
 
sen börjar vi om med Sonja som kommer upp mitt i natten så min sömn blir rätt ryckig just nu, känner mig därför trött nästan jämt just nu.
 
 
på tal om studier har jag hållt på att beställa kurslitteratur nu och jösses va dyrt det är att läsa på distans!!
Draman kommer ha kostat runt 2500-3000 tror mer på 3000 kr bara i böcker men det är också strax över 30 böcker som ska beställas! har bara hittat 4 på biblan tyvärr men några hoppas jag kunna köpa begangnade med väntar på svar. Så jag har nu i snart 5 timmar hållt på och letat och beställt böcker så nu har jag lite mer koll på vilka böcker jag har kvar att köpa men tror de dyraste är fixade i alla fall till denna kursen de dyra till äventyrspedagogiken får man köpa på plats men bara boendet till den kursen gick på 2200 kr men då ingick 3 middagar, 4 lunch, 3 frukost och 7 fika men mycket pengar i alla fall! tyvärr bidrar inte jobbet nått annars hade det ju varit ett alternativ men vill verkligen gå kursen och förlångt att ligga och köra var dag.
 
 
Så nu vet ni var jag gör om dagarna förutom när jag kämpar med stackars lill tumme och hennes onda dumma dumma mage. Stackaren blir ledsen direkt efter varje måltid och bajsar helt grått!! Så nu kör vi lemulak ersättning för fullt här så hoppas vi hon ska börja må bättre snart!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Am

Kan inte jobbet betala endel?

2012-09-05 @ 10:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback