8 januari 2013

Sitter med en sovande bebis brevid mig och tittar på en dokumentär om Lennart Nilsson (han som fotat ett barn blir till på svt play). Ganska skönt har precis pluggat klart för idag så passar på och hämta andan innan go ungarna ska hämtas. Vi fick galet mycket uppgifter till denna träff (nästa vecka) loggbok (valfri längd),  terminsutvärdering (500 ord ungefär 3 sidor) samt en uppsats om vad dramapedagogik är på 2000-3000 ord och nu är jag klar med alla men de ska läsas igenom och bearbetas en sista gång innan jag lämnar in dem och så ska det läsas 1 bok + 1 kap i en annan och skrivas om dem (val fri mängd) så det är en del men jag hinner tror det mesta kommer iväg på mailen till "fröken" i morgon. Så nu har den stress jag känt under julen börjat landa igen det tackar min mage för!
 
Undrar dock i mitt stilla sinne hur jag ska kunna jobba heltid och producera en uppsats under nästa år...... Blir klar till sommaren 2014 och innan det blir det en uppsats på ca 10 p
 
Lisa var till bvc igår men det gick ju så där, enligt bvc är Lisa "bara" trög i magen men de tror inte på allergi alls. Talade dock med dietisten innan jag kom in på bvc och de lutade mer åt att hon antingen är väldigt allergisk mot vete/gluten då nutran skulle ha det i sig enligt dietisten men inte om jag läser på burken och deras hemsida (?) eller mot soja och dess släktingar så nu ska hon få neocate i stället för nutran men jag är inte helt övertygad om att mjölken är hennes problem längre dock då hon av misstag fick i sig mjölk i stället för rismjölk igår och inte reagerade så värst mycket hon blev gnällig men inte de panik atacker av smärta som vi sett tidigare bara av lite lite mjölk. Men ska ta upp det med läkaren som ringer mig i morgon på förmiddagen.
 
Vi ska börja med den nya ersättningen i morgon hoppas jag om receptet har kommit med posten idag annars blir det att jag hämtar den efter att posten varit här i morgon brukar få det rätt fort. Så får vi köra 100 % mjölkprotein, gluten och sojafritt, då även soja släktingarna om inte läkaren säger nått anant dietisten skulle tala med henne så de var överens innan hon ringer mig i morgon. Ska fråga hur jag ska göra med lactolusen med som vi ska börja ge henne, för om vi byter kosten och samtidigt börjar ge den så vet vi ju inte vilket som har effekt. Tex blir hon bra av maten så kan vi ju inte se det + att hon får medicin i onödan, samtidigt som lemolacen hjälper henne att bajsa och hon slipper förhoppningsvis ha så ont....... tu delat det där! Nå ja bara att fortsätta undvika och ifrågasätta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback