ont i magen och mamma hjärtat

Min lilla ängel sover sött brevid  mig nu men hon har haft några riktigt tuffa dagar sen vi kom hem från söderhamn.
Hon fick ju i sig mjölk och det har hon lidit för sen i måndags började med små gnäll för att bli blod i avföringen och en tjej som inte vill ligga själv utan det har varit att bära och gå man får absolut inte sitta ner utan vi bär i dag vandrade jag runt här hemme med en ledsen tjej i nästan 4 timmar, igår var det 2 timmar men då höll hon av o till hela dagen. Idag har hon inte alls varit sig lik bara gråter och skriker så att jag själv inte vill mer än krypa ihop i ett hörn och gråta jag med att det ska va så svårt att få till en kost hon tål finns ju snart inget kvar för barnet att äta!
 
Tolkade det först som att hon kanske inte var sååå allergisk eftersom hon inte reagerade med en gång (gnällig direkt efter men bara 20 min vi märkte fort att det blev fel) utan det tog 1 dygn (igår blev det ju sämre och ännu värre idag!) . Men efter samtal med läkaren idag så trodde hon på det motsatta dvs att Lisa är ännu mer allergisk mot vad vi trodde, tydligen är det mer vanligt att reaktionen kommer efter någon timme eller till och med upp till några dygn. Så läkaren var inte alls förvånad över att lisa verkar ha så här ont nu flera dagar efter utan tolkade det mer som en större allergi vilket var skit trist att höra eftersom jag tolkade det mer som att hon kanske bara hade en lättare form.
 
Så nu ska vi undvika allt va mjölkprotein heter, all gluten (inkl havre), fisk (framförallt torsk), ägg samt soja och soja släktingarna vilket till min förtvivlan innebär att hon inte kan äta laktosfritt (mp) , inte havre (gluten), inte risgrädden (fruktkärnmjöl/ johannesbröd) så vad blir då kvar att ge snuttan??!!  Nu väntar jag på att receptet på ersättningen vi ska testa ska komma med posten (hon la det på lådan i måndags så borde ju varit här hoppas det kommer imorgon). Nu får hon hemmagjord majsvälling men det räcker inte den behöver ju berikas med ersättningen. Även om jag kommer använda den som ersättning och försöka göra välling av den (om hon inte blir mätt på den som den är) med mazena stärkelse.
 
 
Ni får ha tålamod för alla inlägg av detta slag men det tar kål på mig att ha det så här och Lisa med men det känns som att allt hon får blir fel på nått sätt.Ska lyfta luren o ringa dietisten igen i morgon tror jag bestämt!
 
Fick tipsen om vidar i järna så ska kolla upp det men lite små tveksam till det innan jag testat den nya ersättningen i alla fall.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback