Dålig följetong jag vet jag vet.....

Jag förstår att min blogg inte är den mest upplyftande eller roliga just nu.
 
Men det är så mitt liv ser ut just nu det tas upp av  Lisa, allergier, mat , oro, sökande av kunskap, skola (självklart har Sonja o Kajsa en stor plats i livet de med!!)
 
Vi skulle ju börja med havre produkter igen vilket inte gick så bra då hon gnällde jätte mycket efter dem hela kvällen och hela natten (vilket hon aldrig gjort innan) och sen vägra hon äta något med havregrädde/mjölk i under gårdagen.
 
Men hon fick ren havre till frukost (gröt) den är fri från all vete vilket verkade gå ok men hon blev gnälling och knölig hade svårt att komma till ro några timmar senare dock. På kvällen fick hon välling med nutramigen i vilket fick henne att små kräka flera gånger, nu i morse fick hon ren havregröt med nutramigen i för att öka näringen mm och det ledde till att hon kräkte ner hela (!!) köket och nu 2 timmar senare fortfarande gnäller och är ledsen och verkar ha magont, men det är ju svårt att säga när hon inte kan tala men jag tolkar henne så.
 
Så nu är vi tillbaka på enbart rismjölk ett tag (risgrädden tål hon ju inte som jag nämnt tidigare) och jag är så trött och ledsen just nu. Jag orkar inte längre jag ska vara den starka, den som ser till att alla andra vet och kan på ett bra sätt när jag mest känner mig som jag snubblar omkring i en djungel just nu. För hur jag än vänder på det så är det ALLTID två av hennes allergier som krockar med varandra om jag tittar i affären eller bara i en kokbok för glutenintoleranta så är det ju massor hon inte kan äta där finns inget som stämmer helt in. Kanske blir ett projet att göra någon gång men markanden är väl för liten.........
 
Sen var vi hos läkaren igår med Sonja då hon har ett utslag runt munnen som hon haft sen hon var ca 5-6 månader men som kommer titt som tätt och nu blivit mycket värre och hållt i sig i flera flera veckor blir bara mer och mer började med lite på ena kinden för att nu va båda kinder över munnen, riktigt ordentligt på hakan och båda händerna. Vi märker även att det blir värre på tis-ons och de äter fisk på måndagar på förskolan så det var vår gissning.
 
Docktorn tittade på henne och misstänkte allergi på henne med !!! Borde väl inte bli förvånad men det kändes ändå som ett slag i ansiktet på så många sätt och jag vet inte om jag orkar börja om med nästa barn, men nu väntar remiss in till barn (där Lisa går så de har ju hela hennes historik i journalen i alla fall) så blir det pricktest på henne med antar jag. Så får vi se hur det blir sen men gissar vi har några månader med väntan nu innan vi får tid men man hoppas ju barn mot kan hitta tider lite snabbare i alla fall 3 månaders väntan lockar ju inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback