Klipp kort

Det känns helt galet att ha börjat känna igen personalen inne på barn mot och de mig.

Men så är det nu efter alla turer dit, Lisa fick feber tors och den höll i sig till sön förmiddag sen var hon feberfri sön eftermid / kväll + mån även om hon var gnällig och inte sig själv riktigt. Natten mån/tis var hon väldigt ledsen och hade svårt att komma till ro. Så tog febern vid 6 och den låg på nästan 40 så ringde sjukvårdsrådgiv då hon även lät väldigt!!!! rosslig och hade viss andningspåverkan även om det mest var att det lät som jag oroade mig för och att febern inte verkade ge med sig riktigt.

Så blev akuten som hänvisade till barn mot (vilket jag även sa till sjukvårdsrådgiv) nästa gång ringer jag dirket till barn om klockan är så det går och inte helg då......Men vi fick komma in fort och de tittade på henne först låg syresättningen på 80 vilket är ganska lågt men efter en inhalation så fick vi upp det till 90 vilket är betydligt mer ok!

Crp låg på 8 vilket är normalt så ingen infektion tack och lov var mest rädd för lunginflamation så som hon lät. Utan rosslet beror troligtvis på en förkylning hon har men samtidigt den är så liten om man jämför med systrarna hennes. Hon är lite lätt snorig bara men antar hon är extremt kännslig nu pga av att hon ju hade rs för inte allt för länge sen.

Sen tror de på astma eftersom hon lät precis så och eftersom jag och kajsa har astma med så ligger det ju inte helt långt borta.

Men hon har inte velat äta nått idag alls bara sover har fått i henne saft i alla fall (hon dricker inte välling längre tyvärr hade varit skönt). Så låter henne sova nu så hon kanske sover bort det hela. Men hon hostar mer nu vilket ju är bra då lossnar ju slemet efter inhalationen.

Vi fick brikanyl åt henne 3 gånger per dag nu och är hon inte bättre till på tors så ska vi få hem en maskin så vi kan inhalera henne själva. Så hoppas verkligen vi slipper det nu!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback