ny vecka nya tag

Helgen har varit intensiv med drama och sen var svärfamiljen här båda sakerna är jätte roliga och jag tycker om dem men man blir trött och lite sliten av att inte riktigt hinna med sig själv i allt.
 
Så idag har jag gjort nått man inte får riktigt men jag har unnat mig en Emma dag mer eller mindre i alla fall har gjort en uppgift klar men var så trött att jag inte orkade börja läsa böckerna men har 3 veckor på mig att läsa 3 böcker och rätta till lite på en uppgift jag upptäckt blev lite tid men den ska inte va inne än på 2 veckor. Så ligger bra till tack och lov men det är rätt lungt i skolan just nu nästa träff blir 100 % övning inför vår föreställning vi ska hålla i och gången efter det är sista träffen då är det föreställning sen är det slut på drama A.
 
För att bli dramapedagog måste jag ha drama B med + jobba med drama 100 timmar innan man kan få sin licens. Men jag börjat starkt tveka inför att läsa den i höst utan det blir nog som tidigast nästa år tyvärr för vi är ett så himmla gott gäng men det blir mycket att plugga, jobba och ha så små barn att det måste bli en prioritering och den är ju självklar, barnen är ju nummer 1 i alla lägen.
 
Förra veckan var ju rätt turbulent med allergi besked, jag känner mig väl inte så mycket lugnare i allt än mycket är fortfarande ordentligt förrvirande för mig (jag är den här hemma som får sätta mig in i allt för att sen lära alla andra vilket kräver en del). Men jag har ju trots det en hyfsad koll på vad jag vet hon tål till 100 % som
 
majs kyckling (måste vara majs vanlig kyckling äter soja foder)
köttfärs vanlig + lamm
fisk alla former
ägg
grönsaker (som inte är släkt med sojan som tex ärtor)
frukt
 
det som gör det svårt just nu är att vi
1 ) inte alls vet om hon tål vetestärkelsen eller inte.
2) inte veta om hon tål havre eller inte (eller om det är spår i havemjölken som stör henne, vilket med skulle kunna vara ett alternativ)
 
 
Så med andra ord är vi tillbaka på att vara ett stort ?
så nu testar jag med att öka upp mängden havregrädde /mjölk och ta bort vetestärkelsen helt ett litet tag för att se hur hon blir. Sen byter jag och ökar mängden vetestärkelse och plockar bort havren ett tag. Ser vi då att det är havremjölken hon mår dåligt av (magproblem, svårt att bajsa, förstoppning, ledsen på det sätt hon alltid blir när hon fått i sig nått hon inte tål) så får vi testa med den rena havren som inte har några spår av vete alls i sig
 
Då handlar det antingen om spannmåls allergi dvs mot alla sädesslagen. Blir hon bra bara vi tar bort havremjölken men klarar den rena havren då är alla havreprodukter inte rena nog åt henne utan har för mycket vete i sig för att Lisa ska kunna äta. Så det är lite som att börja om igen nu och leka dektiv men är på sätt och vis glad att vi "bara" har dessa tre saker att testa som är relativt enkla att testa, men jag ogillar starkt att hon ska behöva utsättas för detta en gång till efter så så många vändor jag trodde det var klart o lungt nu men nej nej vi tar det en sväng till. Blir väl lungt lagom till att vi ska börja provocera med mjölken (vid 12 mån) vore ju underbart om vi kunde lägga till nått men känns inte realistiskt att hon växt från det så fort!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback