utan allt??!!

Så känns det att vi ska leva just nu!!
 
Vi har ju berikat alla Lisas mål med mat med ett beriknings pulver och jag var helt helt säker på att hon börjat gå upp i vikt dessa ca 3 veckor som gått sen hon fick sen veteallergi diagnos (hon har fått berikingspulvret lika länge).
 
Så jag var spänd av förväntan när jag skulle väga henne på bvc idag så det var nog tur att minnet lurade mig lite trodde hon vägde 7200 när vi vägde sist (idag vägde hon 7525g) så blev ju glad tills jag kom hem och såg i bvc boken att hon bara ökat FEM GRAM !!! hon vägde 7520 g den 1/3 och det är den 20/3 idag!! Inte helt ok vist hon har varit lite svår med maten de senaste dagarna med fått i henne ok även om inte helt bra i alla fall 2-3 gånger per dag de sista veckan. Men även om hon äter dåligt så äter hon ju och borde knappast gått ner så värst mycket på en vecka när hon endå får i sig så pass........innan denna vecka har hon ju ätit bra 6-7 gånger per dygn alla berikade dessutom!
 
Sen december har hon gått upp från 6960 g till 7525 inte mycket alls, så man kan säga att hon stått stilla i 2 månader detta trots att vi ökat antalet måltider från 5 till 6 och beriknings pulver.
 
Så jag känner mig inte helt lycklig i kväll! trodde ju vi börjat gå åt rätt håll eller vi går åt rätt håll för hon mår ju bra på den här kosten inga attacker av mag ont längre eller panik skrikande utan en pigg glad tös. MEN viktproblemen kvarstår ju !!
 
Sen insåg jag idag hur svårt det kan var att skydda henne, var på öppnis och skulle fika hon fick ett kex hon tål och så skulle ge Sonja mer fika under den tiden så tar ett pojke och pilla på hennes bröd såg men stod för långt bort för att stoppa det. Sen tog Lisa det i munnen och det tog inte lång tid så tok spyr hon!! så det känns väldigt oroligt inför förskole starten nu, om hon är så kännslig kommer jag ju aldrig kunna skydda henne helt vilket känns hemskt det är ju mitt jobb som mamma! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback