Va 17 hur svårt ska det här va dåååååå

På riktigt det är inte roligt det här!!
 
Att ha ett barn så allergiskt som Lisa är tungt, man är orolig, ledsen, förtvivlad, förvirrad, lugn och trygg för att allt ska börja om igen och så går det som en jäkla bergodalbana !!!
 
Jag orkar seriöst snart inte fler smällar nu!!! Jag är sur och allmänt otrevlig nu för att jag är så slutkörd men jag lovar jag försöker verkligen skärpa mig det är ingens fel att jag mår så här, det blir bara lite mycket med alla allergier att ha koll på, alla sjukdommar som varit både barnen och mig själv.
 
Jag fick svar på gluten provet på Lisa i måndags och det var negativt vilket ju var skönt men det visade i stället på en ordentlig veteallergi. Så läkaren bad mig kontakta dietisten igen vilket jag gjorde och var där idag, vilket var skönt då jag var otoligt fundersam över det här med vetestärkelsen det har stått allt från att det absolut inte går till att det är helt ok på nätet. Dietisten sa att det var gammla restrektioner att man inte kan äta vetestärkelsen MEN Lisa är så jätte allergisk  så det är tyärr inte helt omöjligt att hon tillhör de få som inte tål vetestärkelsen. Men den finns i nästan all gluten/vete fri så om hon ska kunna äta nått så tyckte hon att vi börjar med att testa att hon äter vetestärkelsen och så får vi hoppas det går bra men vi ska vara observanta.
 
En annan härlig insikt jag fick idag när jag innan besöket på sjukhuset gick och leta bröd åt Lisa i 4 affärer det fanns inte något färdigt bröd hon kan äta i någon affär alls, pga att det antingen är mjölk, men vanligast är att det är soja eller någon soja släkting i och dietisten tyckte vi skulle undvika alla soja släktingar ett tag framöver i alla fall så får vi testa igen om hon tål det mer då. Men Veten trodde hon inte Lisa kommer växa ifrån på det första taget utan hon var noga med att säga att det kommer troligtvis dröja flera år och hon ens blir fri från den.
 
Så det gör mig så ledsen på sätt och vis hur begränsad hon kommer att bli, det blir svårt att gå på besök hos vänner oplanerat tex ska hon på kalas ja då gäller det för oss att informera och kanske till o med baka nått. Hade det bara varit en av allergierna hade jag inte känt mig lika orolig men nu är det ju så mycket att ha koll på och det ligger ju helt på oss att informera alla runt oss och få dem att förstå eller hjälpa dem genom att göra nått för jag kommer aldrig låta henne sitta o tugga på ett trist kex o vi andra får nått godare!
 
Nej jag hoppas verkligen sojan växer bort fort, men nu är det att söka vårdbidrag för Lisa för det är galet dyrt med den mat hon behöver + att det tar massor med tid att hitta rätt produkter i affären, baka och laga hennes mat hitta recept på bröd nu då och sen lära sig baka gluten fritt känns lite surt att behöva tänka om men jag lär mig det här med hoppas jag :) Bara just nu innan allt blir vardag som det känns helt upp och ner........
 

Kommentarer
Postat av: Magda

STOR KRAM PÅ DEJ

2013-03-08 @ 12:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback