överlevde

Som några av er redan vet så har jag en stor fobi/skräck nämligen kräk.

Jag klara verkligen inte av att vare sig se någon annan vara sjuk eller bli sjuk själv. Får nästan panik av bara tanken!

än så länge har jag haft tur med kräksjuka här hemma. Vi har inte varit mer eller mindre drabbade än någon annan småbarns familj men Jonas har varit hemma tack och lov vid alla tillfällen (är ju inte någon självklarhet i vår familj). Men natten mot fredagen så hörs en ledsen Sonja och det var bara att sanera sängen och barnet. Lägligt nog var Jonas och handla (en brukar åka när de små sover). Så han kommer hem till en fru med mindre panik.

Sen parkerade jag och Sonja oss i soffan resten av natten. Eftersom hon var så dålig var det lättare att sitta med henne där + att en av oss kunde sova i alla fall. Hon började må dåligt vid 21 och först vid 2 började det lugna ner sig men var inte över förens vid 4 tiden så det blev en lång natt. Kunde inte slappna av man ligger bara och väntar på nästa gång. Det här var utan tvekan den värsta omgången vi haft men det verkar som vi andra ser ut att klara oss för ingen visar några tecken på att bli sjuk än!

så vi har haft en mycket lugn helg både Sonja och jag har varit lite "dagen efter"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback