Klok make jag har


Idag har det inte hänt så mycket mer än att jag organiserade i Sonjas garderob som jag skrev innan med nya storlek på kläderna. Annars ligger ju allt på samma plats som innan vill ha ordning o reda där men det blir väl annat sen när Jonas skapar sitt system. Sonja och jag klädde på oss vid 12.30 efter att jag fått i mig lite lunch och gick ner mot öppna förskolan. Jag var hos läkaren för ca 2 veckor sen tror jag det var och fick ett nytt recept på symbicort och ventolin (astma mediciner), ventolin har jag inte haft hemma sen jag bodde i Gävle så det är ju hmm vad blir det nu? 4 år (tror det nästa i alla fal)l? Jonas har länge sagt åt mig att om läkaren säger att jag ska ta min astmamedicin 2 gånger per dag då ska jag det med. Men jag tycker ju jag mår bra så därför har jag struntat i det och bara tagit den vid behov eller när jag vet i förväg att jag ska anstränga mig (och oftast inte då heller). Men nu kände jag att jag inte har orkat som jag vill och bestämde mig för att börja med medicinen regelbundet för att se hur det blir och idag eftersom vi ju skulle gå ner på stan en promenad med många långa uppförs backar som jag brukar tycka är jobbiga så tog jag även ventolin inte bara symbicorten (ventolin ska jag bara ta vid ansträngning eller vid behov) och jag tror inte det har varit så lätt att gå både ner och hem någon gång innan höll dessutom ett rätt bra tempo Så jag får nog veckert inse att Jonas har en poäng i det han har sagt och att jag borde ha lyssnat långt tidigare. Men envis som en åsna det är jag det på gott och ont!

När jag loggade in på bloggen nu såg jag att det fanns en kommentar till ett tidigare inlägg. Jag är glad att det jag skrev berörde någon och tog det till sig. Helena det vore jätte roligt att få träffa dig och din familj någon gång! Inte så ofta man möter någon adopterad från Israel direkt!

Helena om
Starka kvinnor:
Åh vad jag grät när jag läste detta! Jag som är stolt mamma till en tös på 12 år, med rötter i Israel, känner så starkt med dig och dina mammor!


På tal om kommentarer så är ni ju många som läser men sällan ni skriver nått, var inte blyga! Det blir mycket roligare för mig om det dyker upp en kommentar nu och då!

Trevlig kväll på er nu ska jag ta hand om knölisen här som vägrar sova men hon väntar väl på att pappa ska komma hem om 30 min.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback